Handväskans hemligheter

”Ge mig din handväska kvinna, så ska jag säga vem du är”. Jo, jag vet att det inte är nåt officiellt ordspråk, jag hittade precis på det, men att vända upp och ner på en handväska ger en god insyn i en kvinnas hjärna och innehållet speglar ganska bra hennes personlighet.

Vi kan ta min egen lilla svarta som exempel. En inte alltför dyr variant i äkta skinnimitation, inte särskilt prålig utanpå, men med flera praktiska små fickor och fack (fråga mig bara inte vad som finns i dem för jag har ingen aning). I själva väskan är det en enda röra, vilket säger en del om innehållet i mitt huvud om min teori nu stämmer.

Innehållet består av:
  • 5 hårsnoddar 
  • 3 kammar 
  • en liten hårborste 
  • fickspegel 
  • doftcreme 
  • läppstift 
  • concealerstift
  • nagelfil 
= fåfäng
  • plånbok
  • nyckelknippa
  • filofax
  • penna
  • post-it-block
= organiserad 
  • liten medicinväska 
  • dextrosol 
  • plåster 
  • våtservetter 
= alltid redo 

Ganska bra grejer att ha till hands allihopa kan tyckas, men är man vansinnigt kissnödig när man kommer hem och snabbt som ögat vill låsa upp ytterdörren och desperat rotar runt i röran där nere på botten av handväskan och får upp den ena braiga prylen efter den andra men ICKE nyckelknippan är känslan en helt annan….just sayin’...

Som ni märker innehåller den första kategorin flest prylar men jag anser mig inte vara ett dugg fåfäng så där spricker tyvärr min fina men ovetenskapliga teori...

Nu är jag ruskigt nyfiken på vad karlar har i alla sina fickor....hehe...